Rumburk.cz RN.Rumburk.cz VstupenkyRumburk.cz DKRumburk.cz SRAS.cz

Jaký pán takový krám

autor: J.V.

V úvodu tohoto článku bych chtěla varovat všechny zákazníky, aby si dávali pozor při nakupování v obchodech s použitým zbožím.

Při této příležitosti jsem navštívila takovouto prodejnu na Lužickém náměstí v Rumburku, kde jsem uviděla pěknou lednici, dvojkombinaci zn. Bosch za 3.900,- Kč. Prodavačem jsem byla ujištěna, že lednice je přezkoušena a v pořádku, a tak jsem si ji koupila. Po zapojení doma jsem zjistila, že funkční je pouze mrazící box a dolní část vůbec nechladí. Druhý den jsem tuto skutečnost oznámila v prodejně a žádala vrácení peněz (k čemuž byli ochotni), ale také mi poskytli telefonní číslo pana Z., který jim lednici dal k prodeji.

Pan Z. se ke mně dostavil do bytu i s opravářem, který zjistil, že lednice je závadná a nelze ji opravit v bytě. Pan Z. mě přemluvil, že si tuto lednici vezme zpět a že mi přiveze (ze SRN) skoro stejnou, ba možná ještě lepší. A právě zde nastal ten okamžik, kdy jsem udělala chybu. Měla jsem říci NE a trvat na vrácení peněz.

Pan Z. mi tedy přivezl jinou kombinovanou lednici zn. Siemens, ale tato, přestože byla zachovalá, byla tak hlučná, že nás to budilo i v noci. Opět byl pozván opravář a byla provedena oprava motoru (motor dodal pan Z.). Pak byl ještě vyměněn termostat, ale za 14 dnů zase „odešel“ motor a lednice nešla vůbec. Znovu jsem tedy pozvala opraváře, který mi řekl, že je nutná výměna motoru, ale že lednici mám raději vrátit panu Z. Ještě týž den jsem sehnala odvoz a se dvěma muži jsme lednici postavili panu Z. před dům na silnici, neboť ji nechtěl převzít. Používaje vulgárních nařčení a se slovy, že jej stále jen otravuji, se ode všeho distancoval a argumentoval tím, že je to vina opraváře a že se mám obrátit na něj.

Závěr je takový, že jsem si musela koupit novou lednici, 3.900,- Kč za lednici zn. Bosch a další náklady patrné z výše popsaných peripetií mi asi už nikdo nevrátí. Pro mě z toho plyne, že ne vždy platí přísloví, že „méně je více“, ale na druhou stranu v případě pana Z. se potvrdilo, že „jaký pán, takový krám“.

Tisk Tisk | E-mail E-mail