Rumburk.cz RN.Rumburk.cz VstupenkyRumburk.cz DKRumburk.cz SRAS.cz

Vlakové jízdní řády opět zamotaly lidem hlavy

Od 11. prosince se opět měnily vlakové jízdní řády a nad některými úpravami se cestující opět nestačí divit. Nejvíce pobouření vzbudilo rozhodnutí zcela zrušit provoz na vlakové trati Rumburk – Jiříkov, Filipov. Vlak tudy jezdí pouze o víkendech, a to až do Ebersbachu. Podle tiskové zprávy Českých drah reaguje nový jízdní řád vlaků regionální dopravy na změny v dálkové dopravě a rozsah jednotlivých tratí byl optimalizován dle požadavků objednavatele, tedy Krajského úřadu Ústeckého kraje. Kritériem byly zejména ekonomické ukazatele, například obsazenost spojů a souběhy s autobusovou dopravou. Prioritou zůstává zajištění dopravy v období přepravních špiček, tedy zajištění dopravy do zaměstnání a do škol.

Změny dle jednotlivých tratí

  • Trať 081: Děčín hl. n. – Rumburk, Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa n
    Dálková doprava: Z důvodu přestavby uzlu Ústí nad Labem budou rychlíky vedeny pouze v trati Liberec – Ústí n. L. západ a zpět. Budou vedeny v motorové trakci. Ve stanici Ústí n. L. západ bude přestup na a od rychlíků jedoucích v trati Cheb – Praha a zpět.
    Regionální doprava: U regionální dopravy došlo k mírnému navýšení počtu vlaků, vlaky jsou vedeny ve dvouhodinovém taktu v úseku Děčín hl. n. – Rumburk a zpět, ve špičkách jsou vedeny posilové vlaky z Děčína hl. n. do České Kamenice a zpět. Vlaky zde budou vedeny moderními motorovými jednotkami 814 + 914 „Regionova“ a téměř historickými motorovými vozy řady 830. Doplněny budou stávajícími motorovými vozy řady 810.
    Spěšné vlaky jedoucí z České Lípy do Rumburka a zpět budou vedeny takto: 1911 denně (nejede 25. XII. a 1. I); 1918 denně (nejede 24. a 31. XII.); 1914 a 1919 – jedou jen v (6), +; 1910 a 1917 – jedou jen v (5), (6),+
    Na trati Děčín hl. n. – Česká Lípa hl. n. jsou vedeny vlaky v dvouhodinovém taktu a většina vlaků pokračuje až do Liberce a vychází z Liberce.
  • Trať 083: Rumburk – Dolní Poustevna
    Zde došlo k mírnému nárůstu, vlaky jsou vedeny ve dvouhodinovém taktu, v ranní špičce v hodinovém.
  • Trať 084: Rumburk – Mikulášovice
    Zde došlo k mírnému nárůstu, vlaky jsou vedeny ve dvouhodinovém taktu, v ranní špičce v hodinovém. Poslední vlak z Rumburka je veden na žádost starostů až ve 22.13 hod. Nárůst je zde v sobotu a v neděli, kde je veden vlak 26033 do Panského k vlaku 16041, který je veden z Rumburka přes Krásnou Lípu a Panský do Mikulášovic d. n. Nově jede také vlak 16040 v (6) a + z Mikulášovi d. n. přes Panský, Krásnou Lípu do Rumburka.
    V (6) a + v době od 1. V. do 30. IX. a ve dnech 16., 17., 23. – 26. XII., 30. XII. – 1. I. jsou nově vedeny spěšné vlaky 1810/1 a 1812/3, které jedou v trati Rumburk – Krásná Lípa – Panský – Mikulášovice střed – Dolní Poustevna a zpět.
  • Trať 085: Krásná Lípa – Panský
    V (6) a + v době od 1. V. do 30. IX. a ve dnech 16., 17., 23. – 26. XII., 30. XII. – 1. I. jsou nově vedeny spěšné vlaky 1810/1 a 1812/3, které jedou v trati Rumburk – Krásná Lípa – Panský – Mikulášovice střed – Dolní Poustevna a zpět.
    Vlaky 16040 a 16041 jedou v 6,+ a jsou vedeny z Rumburka do Mikulášovic dolního nádraží a zpět.
  • Trať 088: Rumburk – Ebersbach
    Zde došlo k úpravě provozu, je vedeno pouze 5 párů vlaků v sobotu a v neděli v trati Rumburk – Ebersbach (Sachs) a zpět. Vlaky staví na zastávkách Rumburk zastávka, Jiříkov-Filipov.
  • Trať 089: Rybniště – Varnsdorf
    Zde došlo k nárůstu dopravní obslužnosti, byly přidány vlaky 16059/16056 a 16063/16060, které jedou v (5), (6),+ jako přípoje od a k vlakům 1910 a 1917. Jinak bez podstatných změn.
  • Trať 090: Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem – Děčín.
    Dálková doprava: V dálkové dopravě došlo k nárůstu počtu vlaků, vlaky EC jsou vedeny ve dvouhodinovém taktu, zastavování zůstává v Ústí n. L. hl. n. a Děčín hl. n. Ve dvouhodinovém taktu, ve špičkách v hodinovém, jsou vedeny rychlíky Praha – Děčín a zpět, které nově zastavují i ve stanici Bohušovice nad Ohří a Hněvice. Tyto rychlíky se potkávají každé 2 hodiny v Lovosicích a od nich a k nim jsou zajištěny přípoje na a z odbočných tratí, kde byl také zaveden dvouhodinový takt.
    Dále jsou vedeny ve dvouhodinovém taktu tzv. „rychlé“ rychlíky, které jedou z Prahy přes Ústí n. L. západ do Chebu a zpět (mimo Ústí n. L. hl. n.) a na trati 090 v úseku Praha – Ústí n. L. západ nikde nestaví. V Ústí n. L. západ je možný přestup od /do motorových rychlíků jedoucích přes Děčín hl. n. do / z Liberce.
Tisk Tisk | E-mail E-mail