Linka seniorů 800 200 007 je od 1. 3. 2015 k dispozici každý den od 8.00 do 20.00 hod.
Díky charitativnímu spotu Kájo, nevolej! a podpoře hlavních partnerů služby, Nadace O2 a Nadačního fondu Avast, se volající mohou obracet na bezplatnou a anonymní Linku seniorů od 1. 3. také o víkendech. Je to dobrá zpráva zejména pro padesát tisíc volajících, kteří se na linku kvůli absenci víkendových služeb každý rok nedovolali.
Linka seniorů pomáhá lidem v obtížných životních situacích. Ročně pomůže až třiceti tisícům seniorů, pečujících a osob v krizi. Ať volající trápí samota, uvažují o sebevraždě, stali se obětí podvodné činnosti nebo se potýkají se špatnými rodinnými vztahy, anonymní a bezplatná pomoc linky je nadosah. Díky anonymitě hovorů mohou bez pocitu viny mluvit o tom, za co se mnohdy hluboce stydí, mnohé hovory začínají pláčem.
Pomoc získá o 30 % více osob
Za stoupajícími počty hovorů nejčastěji stojí špatné či zcela nefunkční mezigenerační vztahy. Často slyšíme, že volající zůstal na všechno sám, bez pomoci blízkých. Samota je fenomén, který obzvlášť starého člověka dokáže dostat až na hranici jeho možností žít kvalitní život, podstatnou měrou zvyšuje riziko úplné sociální izolace a také sebevražedných úvah. V tak těžkých situacích je hledání pomoci často beznadějné.
Profesionální telefonická krizová pomoc Linky seniorů poskytuje klientovi „první pomoc“ a snižuje tak riziko prohloubení krizové situace. Dále pak podává informace vedoucích k řešení jeho problémů, odkazy na další navazující služby a instituce. Službu zajišťuje tým odborně vzdělaných pracovníků v telefonické krizové intervenci, sociální pracovníci, psychoterapeuti a psychologové.
Během naší dvanáctileté praxe se potvrdilo, že i jeden hovor na Lince seniorů může zachránit lidský život. Číslo Linky seniorů 800 200 007 najdete na všech telefonních automatech v České republice, služba je bezplatná a tudíž naprosto bezbariérová, svými projekty podporuje seniory.
red